ІНТЕРНЕТ-СЕМІНАР
Формування ціннісних ставлень особистості молодших школярів у системі роботи класного керівника
Дата проведення: 03.04 - 04.04 2013р.
Форма семінару: практико-презентаційний
Категорія учасників: учителі початкових класів м.Харцизька, Зугреса, Іловайська, с.Зуївка, с.Гірне, с. Тр.-Харцизька, заступники директорів з виховної роботи ЗНЗ та всі бажаючі відвідувачі сайту.
Мета семінару:активізація діяльності педагогів початкової ланки до створення цілісної виховної системи роботи в класі щодо формування ціннісних ставлень особистості школярів
Задачі семінару:
- познайомити вчителів міста з досвідом роботи педагогів початкової ланки Харцизького НВК № 1 та Зугреського НВК № 3;
- підвищити методичну та професійну компетентність класних керівників початкової школи;
- націлити педагогів міста на оновлення системи виховної роботи через залучення учнів до інноваційних форм роботи.
Шановні колеги!
Робота семінару відбудеться впродовж 2-х днів на даному сайті. Просимо познайомитися з матеріалами, які представлені на даній сторінці, висловити враження та побажання у коментарях. При коментуванні обов'язково зазначте прізвище, ім'я, по-батькові, заклад та посаду.
ВСТУПНЕ СЛОВО
Останні роки внесли важливі зміни до чинного законодавства стосовно початкової освіти, запроваджено в навчально-виховний процес нову редакцію Державного стандарту початкової загальної освіти. Реалізація нових нормативних документів сприяє організації освіти молодших школярів на засадах компетентнісного та особистісно орієнтованого підходів. Звісно, всі нововведення покликані виконувати важливу роль у справі формування свідомості молодого покоління. Але стан духовної культури і моралі наших школярів викликає занепокоєння. Корозія усталених духовних цінностей є наслідком прагматизації життя, пропаганди насилля, нехтування правових, моральних, соціальних норм і за своїми масштабами становить глобальну соціальну проблему для освіти в цілому. Головне завдання сьогоднішньої практики — створення виховного простору. Виховний простір — це не тільки середовище, а й духовний простір учня і педагога, це простір культури, що впливає на розвиток особистості. Основою сучасного виховного процесу є людина як найвища цінність. Головною тенденцією виховання молодшого школяра стає формування системи ціннісного ставлення особистості до соціального і природного довкілля та самої себе.
ДЕ ЩО З ПСИХОЛОГІЇ
Молодший шкільний вік є важливим у становленні особистості дитини, бо саме тоді закладаються основи особистісного розвитку учнів початкової школи. Віковими особливостями дітей 1 - 4 класів можна вважати: незначний соціальний та моральний досвід, підвищену емоційність, вразливість і водночас пластичність до морально-етичних впливів, імпульсивність та безпосередність поведінки дитини, бажання постійно розширювати коло спілкування. Тому узгодження поведінки та усвідомлення моральних явищ життя характеризуються емоційними узагальненнями, аналізом ситуацій та вчинків, які відповідають загальнолюдським етичним цінностям. Розрив між знаннями моральних принципів і відповідною поведінкою - найхарактерніша властивість дитини цього віку. Основними потребами дитини в початкових класах є необхідність: у спілкуванні з людьми, в емоційному контакті, визнанні, оцінці своїх дій та вчинків, виявленні власних позицій у ставленні до інших, світу, у дружбі, товариськості, повазі до особистості, самоповазі, набутті нових знань та вмінь для пізнання довкілля. На цьому віковому етапі у дитини формується ядро особистості (моральні почуття, цінності, переконання), відбувається набуття досвіду моральної поведінки. Вона вчиться не лише виконувати вимоги колективу, а й бере активну участь у постановці вимог, виборі доручень, справи, яка їй до душі. В учнів виникає ще одне новоутворення - відносно стійкі форми поведінки і діяльності, які в майбутньому становитимуть основу формування її характеру.
ЦІННОСТІ СУЧАСНОЇ ШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
Сучасна психолого-педагогічна наука вважає джерелом мотивації вчинків людини, її поведінки систему та ієрархію внутрішніх цінностей. У психічно здорової людини ця система має три рівні:
- на нижчому рівні — особисті та матеріальні цінності (власні потреби, задоволення);
- на середньому — культурні цінності (мистецтво, наука, загальнонародні надбання, правопорядок);
- на вищому — духовні цінності (ідеали, ціннісні настанови, обов'язок перед суспільством).
Наше покоління людей - людей третього тисячоліття, живе в такому темпі науково-технічного процесу, де кількість інформації кожні 3-5 років подвоюється. Темпи такого прогресу ставлять перед системою освіти принципово нове завдання: сформувати особистість, яка адекватно реагувала б на будь-які зміни навколишнього світу. Успішність розв’язання цього завдання залежить від того, хто формує молоду особистість, тобто від учителя. Тільки учитель-професіонал, учитель-Людина з великої літери спроможний виховати сильну особистість. За словами Костянтина Ушинського, тільки особистість може творити особистість, тільки характер може виховувати характер.
Ви маєте нагоду ознайомитися із творчими надбаннями вчителів Харцизького навчально-виховного комплексу № 1 та Зугреського навчально-виховного комплексу № 3. Напрями пошуків і здобутків педагогів цих закладів з питань формування ціннісних ставлень особистості молодших школярів досить різнопланові.
Матеріали семінару розбито на вектори. У кожному векторі представлено напрацьований (опрацьований) досвід роботи закладів.
І вектор. Теоретичний
ІІ вектор. Нормативно-правовий
ІІІ вектор. Для практичної роботи
ІV вектор. З досвіду роботи
Досвід роботи Харцизького навчально-виховного комплексу № 1
Досвід роботи Зугреського навчально-виховного комплексу № 3
дитяча організація «Козачата» (презентація PowerPoint)
Сподіваємось, що досвід роботи колег НВК № 1 та НВК № 3 виявиться для вас цікавим і плідним.
Будемо вдячні за коментрі та побажання, які можна викласти нижче.
|