Сайт методиста
 Газимагомедовой Оксаны
Четверг, 25.04.2024, 08:48
Приветствую Вас Гость | RSS
Меню сайта
Категории раздела
2010-2011 уч.г [0]
Мини-чат
200
Наш опрос
Вы зашли на сайт как
Всего ответов: 399
Наша кнопка

Если Вам понравилcя сайт, то поставьте нашу кнопку на своем сайте или блоге
Архив записей
Статистика
    Locations of visitors to this page       
Счетчик посещений Counter.CO.KZ

Рейтинг@Mail.ru
Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Главная » 2009 » Декабрь » 16 » Заняття № 1 "Інновації на уроках: нестандартний урок" ПДС для вчителів художньо-естетичного циклу
11:31
Заняття № 1 "Інновації на уроках: нестандартний урок" ПДС для вчителів художньо-естетичного циклу
Постійно діючий семінар
для вчителів художньо-естетичного циклу

„Упровадження інноваційних технологій в практику роботи вчителя”

Заняття № 1 „ Інновації на уроках :нестандартний урок”

(семінарське заняття у дистанційному режимі)

Шановні колеги!

Пропоную Вам провести семінарське заняття „Інновації на уроках: нетрадиційний урок” у незвичайній формі. Прошу Вас уважно дотримуватися рекомендацій та посилань на занятті та обов’язково залишити коментарі.
Блок І. Мотиваційно-організаційний
То, что мы знаем, - ограничено,
а то, что мы не знаем, - бесконечно.
П.Лаплас

Що таке урок? У психолого-педагогічній літературі існує досить багато трактувань цього поняття. Наведено декілька з них. Загальноприйнята трактова цього поняття визначає урок як організаційну форму навчальної роботи у рамках точно встановленого часу з постійним складом учнів одного віку за сталим розкладом вирішує певні навчально-виховні завдання. З погляду М.Н. Скаткіна урок – це більш або менш закінчений відрізок, або „клітинка”, педагогічного процесу. В ньому, як сонце відображається всі його сторони. Цікавий підхід до даної теми запропонував Н.М.Верзилін, який розглядав урок як Сонце, навколо якого, як планети, обертаються всі інші форми навчальних занять.
Для навчання школярів поряд з традиційними формами навчальної роботи використовуються і нетрадиційні.
Чому вони називаються нетрадиційними? По-перше, тому, що не входять до традиційних, базових організаційних форм навчальної роботи. По-друге, вони спрямовані на максимальну активізацію практичної діяльності учнів. По-третє, вони розширюють можливості навчальної діяльності, роблять її динамічною, активно-творчою. Нарешті, більшість нетрадиційних типів уроків мають інноваційний характер.
Нестандартний урок — це імпровізоване навчальне заняття, що має нетрадиційну структуру.
Назви уроків дають деяке уявлення про цілі, завдання, методику проведення таких занять. Найпоширенішими типами нетрадиційних уроків є: уроки-прес-конференції, уроки-аукціони, уроки-ділові ігри, уроки-занурення, уроки-змагання, уроки типу КВК, уроки-консультації, комп'ютерні уроки, театралізовані уроки, уроки з груповими формами роботи, уроки взаємного навчання учнів, уроки творчості, уроки, які ведуть учні, уроки-заліки, уроки-сумніви, уроки-творчі звіти, уроки-формули, уроки-конкурси, уроки-фантазії, уроки-«суди», уроки пошуку істини, уроки-концерти, уроки-діалоги, уроки-рольові ігри, уроки-екскурсії, інтегральні уроки тощо.
Блок ІІ. Діяльнісний етап
Пропонуємо опрацювати:
- Брошура семінарського заняття
- Методичні рекомендації вчителю щодо проектування нетрадиційного уроку.
- Нетрадиційний урок у творчому пошуку учителя;
Блок ІІІ. Етап рефлексіі.
Питання до обговорення:
1.З одного боку нестандартні уроки – незвичайність, творчість, з іншого боку – доцільність їх постійного використання в учбовому процесі. Окреслить позитивні та негативні аспекти впровадження нестандартного уроку в навчально-виховний процес.
2.Пропоную створити з літер ключового поняття „нестандартний урок” слова художньо-естетичного спрямування. Наприклад:
н – нюанс,
е - ескіз
с –
т –
а –
н –
д –
р –
н –
и –
й –

у -
р -
о -
к -

3. Нестандартні уроки більше подобаються учням, ніж буденні навчальні заняття. У них незвичайні задум, організація, методика проведення. Тому багато педагогів бачать у них прогрес педагогічної думки, правильний крок у напрямку демократизації школи. Як ви гадаєте, чи доцільно перетворювання нестандартних уроків в головну форму роботи, постійне введення їх у систему уроків.
4. „Нестандартний урок „вибиває” педагога зі звичного темпу роботи, підготовка до нього навіть впливає на психічний стан вчителя”,- твердить більшість вчителів. Чи згодні Ви з цим твердженням?
5. Прошу Вас висловити свою думку щодо проведення теми та форми семінарського заняття.
Наприклад, нічого нового я не побачив; отримала інформацію, яку буду застосовувати в своїй роботі; інформація семінарського заняття мене не зацікавила; я гадаю, що форма проведення семінарського заняття ....

Просмотров: 4214 | Додал: Ксюша | Рейтинг: 5.0/2
Всего коментариев: 10
10 Наталія  
0
Нестеренко Н.В. ЗОШ№11
На семінарському занятті отримала цікаву інформацію. В роботі вчителя завжди необхідні нові методи і форми роботи. Нестандартний урок - це творчістоь учителя. Головне зацікавити дітей та досягти бажаних результатів.
н – новелета,
е - експромт
с – серенада
т – тембр
а – авангардизм
н – нота
д – динаміка
а - акомпанемент
р – речитатив
т - трембіта
н – ноктюрн
и –
й – Йоган (Бах)

у - унисон
р - романс
о - обробка
к -квартет


9 Наталия  
0
Попова Н. Н., учитель ОШ І – ІІІ ст. № 3
Нестандартный урок с одной стороны – прогресс в педагогике, а с другой – нарушение педагогических принципов. Использование нестандартных уроков имеет ряд недостатков. И в первую очередь – стихийность и бессистемность использования.
Н – ноктюрн У – унисон
Е – естрада Р – рапсродия
С – симфония О – опера
Т – творчество К – классика
А – альтерация
Н – напев
Д – духовность
А – агогика
Р – романтизм
Т – транскрипция
Н – нотация
Ы
Й
Нестандартные уроки нравятся учащимся больше, чем будничные учебные занятия со строгой структурой и установленным режимом работы. Поэтому, практиковать такие уроки следует всем учителям. Но превращать нестандартные уроки в главную форму работы, вводить их в систему не следует из – за большой потери времени, отсутствия серьёзного познавательного труда, невысокой результативности. Я согласна с тем, что проводить такие уроки только на итоговых уроках.
Дистанционная работа семинара – великолепная форма работы!

8 Игнатьева Инна, учитель ХСШ "Интеллект" №25  
0
Использование сайта-очень удобная организация работы:экономит рабочее время,содержит большой объём полезной информации, к которой можно обращаться неоднократно.Проведение семинарского занятия в дистанционном режиме - думаю,это интересное и нужное дело.Быть пассивным слушателем или активным заинтересованным собеседником - вещи разные.Насколько учитель интересен как личность,(и личность активная,находящаяся в непрерывном поиске), настолько он интересен и детям, а отсюда во многом и отношение к предмету.Нестандартный урок будет разрабатывать и готовить тот учитель, кто действительно является ищущей творческой личностью.Целесообразно проводить такие уроки как результат обобщения и проверки знаний учащихся в интересной для них форме. Учитель может испытывать при этом определённый дискомфорт на первых этапах.Но ведь нужно когда-то и начинать! Вперёд! Смелее!
Н-название, Е-экслибрис, С-симфония, Т-токката, А-ариозо, Н - новелетта, Д-диссонанс, А-акцент, Р-романс, Т-тарантелла, Н - ноктюрн,ы- Й-Йозеф(Гайдн). у-УЧИТЬСЯ! р-РАЗВИВАТЬСЯ! о-ОБОБЩАТЬ! к-КОРРЕКТИРОВАТЬ!

7 Вікторія  
0
Нетрадиційний - не обов'язково інноваційний. Коли вчитель має родзинку у своїй діяльності, коли він відчуває та бачить, що саме ці родзинки його педагогичної майстерності надихають учнів та досягають певного результату , він конструює своє заняття, структура якого буде відрізнятися від всіх його їнших. Саме своєрідність і майстерність учителя робить цей урок нетрадиційним.

6 Світлана  
0
Самоздра С. А. учитель ХРЛ №2
1. позитивні: незвичайний задум, привчає до самостійності й активності, учні почувають себе учасникани подій, за мінімум хвилин можна дати максимум ідей, атмосфера співробітництва, колективна робота, учень виступає як дослідник, учитель як консультант, творчий підхід, елементи змагання, емоційне напруження, почуття експромту, міжпредметні зв'язки, розширеня кругозору і культури учнів, опора на життєвий досвід, користування додатковою літературою, формування почутя власної відповідальності.
негативні: відсутність серйозної пізнавальної праці, невисока результативність, велика втрата часу, копітка підготовка, перевантаження, підготовка до уроку починається за 1-2 тижні або навіть за місяць (виходячи з виду уроку).
2. н-насиченість, е-експозиція, с-стека, т-темпера, а-альбом, н-натюрморт, д-декор, а-абстракція, р-рельєф, т-тон, н-напівтінь, и- ікебана, й-імпресіонізм, у-утопія, р-ракурс, о-орнамент, к-конструктивізм.
3. Так, нестандартні уроки мають певні переваги, але перетворення їх у головну форму роботи призведе до перевантаження учнів і вчителя, бо такі уроки потребують великої підготовки заздалегідь. При чсатому проведенні таких уроків втрачається інтерес учнів і атмосфера незвичайності, свята (тобто призводить до буденності). але при доцільному використанні такі уроки вносять вагомий внесок у формуванні творчої компетентності.
4. Творчо працюючий учитель завжди шукає нові методи і форми роботи. і впровадження нестандартних уроків у практику роботи вчителя допомагає краще співпрацювати з дітьми. такий урок, це завжди як екзамен, тому, дійсно, підготовка до нього впливає на емоційний стан учителя, активізуючи його.
5. Отримала інформацію, яку буду застосовувати в своїй роботі. Я гадаю, що форма проведення семінару для нас незвичайна і вимагає наявності технічного обладнання, але всьому треба вчитися і опановувати сучасні технології можливості дистанційної освіти. Це крок уперед!

5 Світлана Павлівна  
0
Піронко С.П. учитель НВК №1
Н - натюрморт, е - етюд, с - сангіна, т - туш, а - анімаліст, н - натура, д - дизайн, а - архітектура, р - рельєф, т - тон, н - неокласицизм, и - ?, й - Йорданс Якоб - живописець;
у - увертюра, р - розпис, о - олівець, к - колір.
Нестандартний урок потрібно проводити, на мою думку, тільки на підсумкових уроках та узагальненні знань, щоб дітям було цікаво пригадати все, що вони вивчили.
Використання сайту - це дуже добре, бо економіить час, а інформації можна отримати багато.

4 Світлана Павлівна  
0
Н - натюрморт, е - етюд, с - сангіна, т - туш, а - анімаліст, н - натура, д - дизайн, а - архітектура, р - рельєф, т - тон, н - неокласицизм, и - ?, й - Йорданс Якоб - живописець;
у - увертюра, р - розпис, о - олівець, к - колір.
Нестандартний урок потрібно проводити, на мою думку, тільки на підсумкових уроках та узагальненні знань, щоб дітям було цікаво пригадати все, що вони вивчили.
Використання сайту - це дуже добре, бо економіить час, а інформації можна отримати багато.

3 Олена Миколаївна  
0
Левітова О.М., учитель ЗРЛ №3
По-перше, дуже вдячна Оксані Михайлівні за ту величезну робот,у яку вона зробила і, сподіваюсь, ще й далі буде робити. Створити й модерувати сайт - це складна робота (знаю, бо сама взялася за подібне). Інтерактивне спілкування й взаємонавчання вже працює! Щодо самого семінарського заняття - це і зручно, і корисно, і ТВОРЧО! Я викладач української мови та літератури, з інтерактивними технологіями знайома вже давно практично) та в цьому навчальному році мені довелося викладати художню культуру. Яке поле для діяльності!!! І якщо нестандартні уроки і можуть бути причиною "відсутністі серйозної пізнавальної праці, невисокої результативності, великої втрати часу та зусіль педагога", то тільки, коли вчитель "перевантажений" - чи то годинами, чи паперовою роботою- і змушений "вдовблювати знання", бо у самого просто зникає бажання творити. Уроки ж художньої культури - це інше. Мені це цікаво, а значить буде цікаво і моїм учням. Звісно, коли постійно їсти одні тістечка, то через кілька днів не зможеш на них дивитися. Але ж і тістечка різними бувають. І так званий "стандартний урок" може бути цікавим, корисним - і потребувати величезної підготовки. А "нестандартний" може і не захопити учнів. Все залежить від чуття вчителя.

2 Mila  
0
Спасибо за нетрадиционную форму проведения семинара! Очень удобно. Такая форма тесно переплетается с темой занятия. Много полезной информации, которая всегда пригодиться действующему педагогу. Если учитель ставит своей целью развивать творческие воможности ребенка, он сам должен работать творчески, постоянно повышая свой уровень. Цель таких уроков понятна и проста - оживить скучное, увлечь творчеством. Поэтому проэктировать их нужно обязательно в своей деятельности.

1 Виктория  
0
Каліта В.В., учительХСШ "Інтелект" № 25
3. На мою думку, нестандартні уроки - дуже цікава форма організації навчальної діяльності. Але постійне проведення нестандартних уроків в навчальному процесі недоцільно через відсутність серьйозної пізнавальної праці, невисокої результативності, великої втрати часу та зусіль педагога.

Добавлять материал могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Форма входа
Поиск
ЧАсиКИ
Календарь
Сайты образования
  • Министерство образования и науки Украины
  • Донецкий облИППО
  • Ассоциация творческих педагогов Донецкой обл.
  • Харцызский методический кабинет
  • Фоторепотажи
    Погода
    Афоризмы
    Друзья сайта

    Cеть учителей начальных классов
    Иловайский УВК №1
    Презентации для уроков. В помощь учителю.
    Copyright Анч © 2024